Duurzaamheidshelden Challenge leerjaar '21-'22

Vereniging NLT en WijTechniek organiseren in leerjaar 2021-2022 een Duurzaamheidshelden Challenge voor jullie.

Wordt jij de nieuwe Duurzaamheidsheld 2021-2022?

Mee dingen naar de hoofdprijs? Je docent kan je meer vertellen over aanmelden, maar met onderstaande informatie kom je vast al heel ver.

Klik op onderstaand plaatje en bekijk de clip van de Challenge '21-'22:

Klik hieronder de flyer aan voor meer informatie over de Challenge '21-'22:

Uitslag van de finale-ronde op 8 december 2020

Vijf leerlingteams hebben hun live-presentatie gehouden en deden zo mee aan de wedstrijd voor Duurzaamheidshelden. Deze Duurzaamheidshelden challenge 2020 is uitgeschreven voor havo-bovenbouw leerlingen nlt van je school.

Hoe woon en werk je zo duurzaam mogelijk? De Vereniging NLT en Wij Techniek daagden nlt-leerlingen uit om met een creatief plan te komen. De leerlingen Joris van Neerrijnen, Joran Choo, Pam Foole en Luuk van Lierop van het Strabrecht College in Geldrop wonnen met een ontwerp voor een zeer milieuvriendelijk tiny house. Zij mogen zich de ‘Duurzaamheids Helden 2020’ noemen.

En dat is niet onopgemerkt gebleven, want de woningbouwwethouder Marc Jeucken (CDA) heeft de leerlingen uitgenodigd om hun ideeën van een kleine community van tiny houses nogmaals te presenteren, maar nu voor de gemeenteraad. Inmiddels heeft Mierlo plannen om een tiny wijkje aan te leggen met tien tiny houses.