Duurzaamheidshelden Challenge leerjaar '21-'22

Vereniging NLT en Wij Techniek, brancheorganisatie van de installatietechniek, gaan ook komend schooljaar 21-22 weer een Challenge organiseren.

Ook dan gaat het weer om de eretitel: Duurzaamheidshelden van het jaar.

De opdracht voor je leerlingen is:
Maak een voorstel tot verbetering van de duurzaamheid in alle aspecten van een bestaand of nieuw ontworpen gebouw of bebouwde leefomgeving. Dit zou dus ook een kassen-gebied of een vakantiepark kunnen zijn.
Daarbij moet het comfort behouden blijven of verbeteren en de kosten en besparingen moeten zijn doorberekend.

Het eindproduct is een verslag, poster, maquette of digitaal ontwerp; het liefst een combinatie daarvan. Vanwege de praktisch concrete insteek worden havo-leerlingen nlt in het bijzonder uitgenodigd mee te doen, maar ook vwo-leerlingen kunnen deelnemen.

Als docent kun je in je curriculum koppelingen maken met nieuwe nlt-modules als ‘Voel je thuis’ en ‘Bouwen op bewegende bodem’ of de schakelmodule ‘Duurzame Ontwikkeling’. Ook de lesmodule 'Glastuinbouw en energie', 'Duurzaam, maar niet duur' en 'Nulenergiehuis' sluiten mooi aan op deze challenge. De challenge kan dan als eindopdracht fungeren. Ook kunnen leerlingen ervoor kiezen er een profielwerkstuk van te maken.

Meer informatie? Informeer bij Diana Krouwel: diana d.krouwel@strabrecht.nl

Meld je aan voor het webinar op 17 mei om 16u via info@betavak-nlt.nl