Duurzaamheidshelden Challenge leerjaar '21-'22

Vereniging NLT en Wij Techniek, brancheorganisatie van de installatietechniek, organiseren ook komend schooljaar '21-'22 weer een Challenge.

Ook nu gaat het weer om de eretitel: Duurzaamheidshelden van het jaar.

De opdracht voor je leerlingen is:
Maak een voorstel tot verbetering van de duurzaamheid in alle aspecten van een bestaand of nieuw ontworpen gebouw of bebouwde leefomgeving. Dit zou dus ook een kassen-gebied of een vakantiepark kunnen zijn.
Daarbij moet het comfort behouden blijven of verbeteren en de kosten en besparingen moeten zijn doorberekend.

Het eindproduct is een verslag, poster, maquette of digitaal ontwerp; het liefst een combinatie daarvan. Vanwege de praktisch concrete insteek worden havo-leerlingen nlt in het bijzonder uitgenodigd mee te doen, maar ook vwo-leerlingen kunnen deelnemen.

Als docent kun je in je curriculum koppelingen maken met nieuwe nlt-modules als ‘Duurzame Ontwikkeling (schakelmodule)' en ‘Voel je thuis’ en ‘Bouwen op bewegende bodem’. Ook de lesmodule 'Glastuinbouw en energie', 'Duurzaam, maar niet duur' en 'Nulenergiehuis' sluiten mooi aan op deze challenge. De challenge kan dan als eindopdracht fungeren. Ook kunnen leerlingen ervoor kiezen er een profielwerkstuk van te maken.

Meer informatie en aanmelden van deelnemende groepen: Informeer bij mw. Diana Krouwel; d.krouwel@strabrecht.nl

Klik hieronder om het clipje over de challenge te openen.

Klik hieronder om de docentenhandleiding te downloaden.

Klik hieronder op de poster om de psoter te downloaden.