Doe mee met de Duurzaamheidshelden Challenge!

Vereniging NLT en Wij Techniek organiseren komend schooljaar wederom een leuke en interessante opdracht: de Duurzaamheidshelden Challenge!

De opdracht voor je leerlingen is:
Maak een voorstel tot verbetering van de duurzaamheid in alle aspecten van een bestaand of nieuw ontworpen gebouw of bebouwde leefomgeving.

Daarbij moet het comfort behouden blijven of verbeteren en de kosten en besparingen moeten zijn doorberekend.

Het eindproduct is een verslag, poster, maquette of digitaal ontwerp; het liefst een combinatie daarvan. Schrijf je leerlingen NLT in en wie weet worden zij Duurzaamheidshelden van het jaar! Ook leerlingen die een profielwerkstuk maken dat past bij het onderwerp kunnen meedoen. (De school dient lid te zijn van Vereniging NLT.)

Als docent kun je in je curriculum koppelingen maken met diverse NLT-modules zoals ‘Duurzame ontwikkeling’, ‘Bouwen op bewegende bodem’, ‘Glastuinbouw en energie’ en ‘Nulenergiehuis’. De Duurzaamheidshelden Challenge zou een goede praktische opdracht / eindopdracht hierbij kunnen zijn.

Twijfel je of je wilt meedoen, heb je geen idee hoe je de opdracht in zou kunnen passen, wil je meer weten over de achtergrond en/of het verloop of heb je andere vragen? Schrijf je dan in voor het webinar op maandag 13 september om 16u door een berichtje te sturen naar info@betavak-nlt.nl. Alle benodigde informatie komt daarin voorbij en er is gelegenheid tot het stellen van vragen. Mocht je al eerder meer informatie willen of zou je je vraag graag snel beantwoord zien, dan kun je een berichtje sturen naar d.krouwel@strabrecht.nl (Diana Krouwel).

Vereniging NLT en Wij Techniek zijn benieuwd naar de creatieve inzendingen!